Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.07.2013 19:49 - Цветовете на дъгата
Автор: gratzian Категория: Забавление   
Прочетен: 369 Коментари: 0 Гласове:
0



(политпросвет приказка)

Тръгнал Гуджо да търси партия която да отговаря на неговото тъй наречено обществено положение. Тъй де, не може то така да се живее хаотично, необвързано, а и приказката като влезе в кръчмата не става. "От кои си бе Гуджо?" питат съселяните, а наш Гуджо играе си с ципа на якето си, гледа пода и измучава там: Ами...хъката-мъката...аз казва такова съм безпартиен.

"Хе, хе, хе, ей да знайш много си прост мой човек, че бива ли така? Безпартиен, ами това да не ти е социализма, бе. Днес като си безпартиен, значи хич не те е еня за българския народ.Значи нямаш позиция, демек. Ами може ли така? Ами к"во шъ стани ако всички вземем и кажем като теб: Ами аз съм безпартиен,а?"

Е, пресрамил се той и тръгнал да се съветва с разни учени хора, ама то в селото колко са? Като за начало наминал при кмета. "А бе кмете - вика Гуджо- да те питам аз.Коя е тая партия дето е за такива като мен, а? Кажи, да се запиша и така да стана политически активен, дето викат хората.

"А, Гуджо, баш при точния човек си дошъл.Та иска ли питане? Нашата партия е партия за народа. Ние сме, вика, тези които ще допринесем за подобряването на благосъстоянието на нацията. Дай ни там 800 дни и ще видиш как като пуснеш кранчето у вас на чешмата и гъмза ще почне да тече. Хи,хи,хи,хи,хи...без майтап, Гуджо с нас е бъдещето, с нас е новото, с нас е младежта. Ей ги хората чак от Лондон и Брюксел дошли и за какво мислиш? За пари ли, а? Не, те са си загърбили там хилядите еврота и долари и дошли тука за такива като теб. За да може българина гордо да влезе в НАТО и в Европейския съюз. Разбираш ли, а?

"Е, сполай ти кмете. Жив и здрав да си."

Почесал се Гуджо по тиквата и си вика на акъла: "Ми той кмета хубаво ги говори, ама той кмет, ама аз съм господин Никой, нали? То тая партия може да е хубава за него, може да е хубва и за мен, ама айде да отида и да сондирам мнение и с даскала, той нали в София е учил и по ги разбира тия политиките.

Отишал Гуджо при даскала и вика: "Сполай ти даскале. А бе, така, мога ли да те питам аз тебе нещичко. Извиня"ам съ дет ги отнемам времето, ама...кажи сега коя е най-добрата партия.

"Ей Гуджо, няма какво да ми се обясняваш ами влизай, нали за това сме ние даскалите акъл да даваме на народа. Сега, първо, запомни едно нещо: Ние в никакъв случай не искаме да бъдем експлоатирани нали? Не щем там някакви псевдокапиталисти да ни обират принадената стойност нали? Искаме децата ни да имат по-добро утро,нали? Искаме равенство,братство, свобода...ами я си спомни Гуджо само преди 12 години не беше ли хляба 15 ст? Беше. Имаше ли работа за всички? Имаше. Ами иска ли питане, а? Нашата партия Гуджо и само нашата ще подсигури новото утре. С нас Гуджо е младежта.С нас е народа. Ние сме тези дето ще го вкараме и в НАТО и в Европейския съюз. Така че, хич не му мисли ами идвай с нас и утре ще веем байрака."

Брех, мамата, Гуджо почнал да се двоуми и така за да дооформи решението си наминал при бакалина. "Е, живо, здраво наборе...аз таковата...и му казал Гуджо к"во било и за к"во става дума,демек"

Гледал го бакалина, гледал го и даже го пернал приятелски по стар навик по темето. "Ей, нашия, събуди се. Ами ти кмета и даскала ли ще слушаш. Не виждаш ли, че те само гледат как да ти промият мозъчето тъпичко. Гуджо, Гуджо, а бе к"во щъ пра"им кат си толкоз аджемия, бе наборе. Ей, и другарката Пенева ти викаше, помниш ли, учи Гуджо,учи че ще пасеш патките.Брей. Ами ти Гуджо книги знам че не четеш, ама барем вестник си виждал, нали. Истината е в приватизацията. Виж ме и повече не питай. И къщата ми като къщо и колата ми като кола и дъщерята изпратих в педагогическото и ДиВиДи си имам и сателитна.Можеше ли, бе, мой човек аз за такива работи по комунистическо даже и да си ги помечтая. Йок. А сега. Ами гледай и си прави сметката. Верно сега там горе се поизложиха нашите, поосраха се, ама бъдещето е наше. Хич и не му мисли, ами айде скачай на вагона. Кой мислиш ще вкара България в НАТО, а? Кой ще ни поднесе ключовете от вратата на Европейския съюз? Поразмърдай си малко мозъчето и хич не му мисли."

Брех мамата, вика си на акъла Гуджо и хептен замаян се насочва към кръчмата да поизбистри така на чашка натрупаните препоръки. Да де ама на пътя, не щеш ли Минка идва с добитъка от къра.

"Ей, Минке, тъй и тъй...това ми е кахъра.

Гледа го Минка с едно око, хвърля другото по говедата...Хррр, Гошко, я недей там да тъпчеш, че ще те направим министър на хазарто- подхвърля уж шеговито тя към един от биволите си ли там, биковете ли, не знам(аз съм градско чадо и не мога много да ги различа) ама той и Гуджо нещо не може да схване хумора и и само гледа така да привърши разговора и да влезне и да се поосвежи, дето има една дума.

"Партиец значи искаш да ставаш, а.Брех,брех, брех, ами какво има да се чудиш,бе. Майка ти - селянка, татко ти, бог да го прости и той селянин беше. Баба ти, дядо ти - всички от наше село. Ами туй сме то Гуджо, намаляваме, ама сме си си селяне. А на селянина коя е партията, а? Знаеш я. Българина си е за земята. Земята ни храни, к"вото и да става все човек требе да руча, нъл тъй? Е, ами кой го прави лебо. Кой значи е най-важен? Ние, бе, Гуджо, ние. Ние сме тия дето ще вкараме България у НАТО, ние ще ги караме и европейците да ни молят да влезнеме в съюза. Разбираш ли, а?

Ех, майката, сега па ептен се оплеска работата. Слуша Гуджо и си вика:"Брех и кмета кат го слушам - прав, и даскала и той, бакалина го гледам истината казва, пък за Минка да не говорим.

Влезнал Гуджо напълно объркан в кръчмата и си викнал едно. Пие, пие и мисли. Да де, ама нещо не се получава кой знай какъв резултат. Не щеш ли влезнал Бончо. Бончо бил вече леко подквасен и идвал да си довърши, дето викат хората.

Тъй като Бончо бил емигрант, ама къде точно не знам, ще ви излъжа, който дошъл само така за да види съселяните си и да се поизфука с новия си баварец (баварец ами, ти к"во си мислиш) Гуджо не му се щяло много да дискутира с него такива сериозни работи(той сега нали не е тука, к"во ли шъ знай) и само му кимнал с глава. Да де, ама Бончо е човек психолог (особено когато е на две-три) и доловил, там че нещо става в остриганата главица на Гуджо.

Ей, селски, какво си потопил гемиите? Да не би да си уцелил на Еврофутбол и сега да се чудиш с кой да си пиеш парите, а?

Хън, мън...аз- вика Гуджо- съвсем по други, идейни такива въпроси ме глождат а ти си пра"иш майтап с мен.И от дума на дума, изплюл си Гуджо мъката.

Бончо се усмихнал и му казал: Ами то твоята е лесна бе мой човек. От туй по-просто има ли, а? Ами гледай сега. Едните вика, долу у земята гледат, другите вика нагоре към небето гледат, третите, вика са наляво, а пък четвъртите - надясно. И ние кво, тях ли ще ги слушаме, а? Не, брат ми, ние сме хора тарикати, ние ще сме за напред. Пълен напред. Взимаш, вика, и им оставяш всичките тия шикики-микики, всичките тия ние туй, ние онуй...ние НАТО така, ние Европата иначе. Стягаш се, брато и почваш да бачкаш, ама бачкаш така, че да ти пукат ушите. Взимаш и си оправяш твоите бакии. То като гледам не е много лесно тук, ама ако ти се бачка и на луната можеш да се изявиш. Тъй де, оправи се ти. Помисли си само. Колко ни е акъла. Партии, пффуу...кой да го таковам, ти гледа партии на Запад. Гледат, брат ми, кльопачката. Арабето ти редим. И аз, вика като съм там гледам. А бе тоя се уредил, оня се уредил, трети се уредил и само тук-таме някои така по-нали разбираш...и к"во да не мислиш, че те като нас така...прас една, прас още една и после - ихуу...не, брато...те гледат да си построят собствения комунизъм. Бачкат ли? Бачкат и пушек се вдига. Гледай ми ръцете. Ти тоя баварец да не мислиш с поркане съм го изкарал, а? Бачкане, бакьов, та чак гъза ми се поти. Та така...аз като се оправя, ти като се оправиш, той като се оправи и ей ти едно общество от оправени хора, а партиите ония да си ги заврат у гъзо.(да мъ прощават дамите). Ония там туй им е работата да си плямпат: Ние туй, ние-онуй, ама запомни от мен и жълт да си и пембен и син и ораджув, ако щещ и черен като караконджул да си, се в гъз.Ако не си оправиш ти играта - никой няма да ти я оправи. Разбираш? Така че, всеки ако вземе вместо да оправя генералните там световни проблеми и да ми разправя колко било тъй или иначе да си плюе на ръчичките и да си оправи свойто собственно дередже проблема ще е решен, ама кой да ме слуша мен. Айде ще ти викна още едно и да тръгвам, че не искам да изпусна "Фолк парада".
07 Jan 2002




Гласувай:
0


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: gratzian
Категория: Забавление
Прочетен: 811920
Постинги: 2201
Коментари: 191
Гласове: 280
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930