Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.03.2014 18:40 - Смъртта е сладка песен
Автор: gratzian Категория: Забавление   
Прочетен: 447 Коментари: 0 Гласове:
0



Смъртта е сладка песен

Първо искам да ви кажа, че ужасно мразя да пиша отрицателна критика. Винаги се чувствувам някак си като гадняр развалящ рахатлъка на автори, чиито истинско желание е било, в края на краищата, предоставяне на някакво там задоволство за читателя и които в никакъв случай не са искали да звучат пошло, безвкусно или пък вяло. В края на краищата, всеки има свой си вкус и това че на мен нещо не ми харесва, съвсем не е предпоставка някой друг да не обожава същия този текст.
Второ. Още повече мразя пък да съм изкуствен и да пиша нещо което не мисля. Просто няма да съм аз, дето има една дума.
Като претегля първо и второ, то в повечето случаи второ надделява и аз току списвам някаква отрицателна критика, като тази която ще последва след малко. (който не обича такива, направо да не чете по-нататък. Тъй де, да не кажете после, че не съм ви предупредил.)
Десет неща с които настоящия разказ ме подразни
1. Още самото заглавие Смъртта е сладка песен веднага ми подсказа, че тук като се почнат едни философии, едни ми ти работи...изобщо...мани, мани...ами, каква сладка песен е смъртта, бе човек? Аз, разбирам, човек да тръгне да се прави на интересен с нещо, ама пък чак "Смъртта е сладка песен"? Ако ме питате, мен, ей даже в днешния вестник на първа страница едно репортажче има далече по-грабващо заглавие - Лебед донесе птичи грип у нас.
Пак ви казвам: "Въпрос на вкус е. Ама аз като видя нещо от тоя сорт: "Смъртта е сладка песен" и веднага ми става ясно че ще са едни метафори, едни такива вагнериади, че чак си виках на акъла: Дано ме опровергае, Янко. Да, де, ама не можа.
2. Когато чета за някой си 33 годишен мъж, че се тръшка и прави сцени за да отиде на младежки фестивал и ми замирисва на: "А бе, дайте и аз да св вредим, да го еба, всред младежите." Хей, не че на 33 години си стар, ама ако си спомняте един наш добър познайник на тия години го разпнаха и от тогава вече светът не е същия. Някак си на тази възраст, хич и не върви да ходиш и да се правиш на млад творец, то не че по ония години не сме гледали и разни още по-драстични "комсомолски" изцепки, ама все пак...представям си как разни студентчета и средношколци са били орязани от "отбора за фестивала" и на тяхно място са заминали куп такива янковци и няма да се учудя ако в нашата делегация не е имало и "още по-зряли от него" младежи. Такива бяха времената, ще кажете...не отричам, разбира се, но не го приемам за нещо достойно, особенно когато за това се говори като за (цитирам автора): .
След унизителна за достойнството ми разправия, през лятото на 1977-а посетих младежкия фестивал в Хавана.
3. Когато чета пък за това че имал в чантата си бутилка водка ( отивайки в страната на божествения ром!!!) и едно "подмазваческо" и едно "истниско" есе, някак си това ме кара да си викам...хмммм...а бе, чоджум, каквото и да ми разправяш, ами това си е чисто двуличие. Ами ако ще пишем за да се харесаме (било то поради цензура, политически причини или каквото и да е било друго) това вече е предпоставка за идни "компромиси" със себе си. Когато човек пише, то той трябва да пише ИСТИНСКИ. Пак казвам: Ти си имаш свой морал, аз си имам - мой. Просто моя не се припокрива с твоя. Аз, лично бих написал само едно и ако не им харесва, ами да се ебат в гъза, в края на краищата...за една ми ти Куба да се правим на Янус... ами, просто не върви.
4. Като видя разни сексуални Матросовци и направо ми се повдига. Не ми го побира акъла това:нормален човек да тръгне да се катери по изключително опасни палми и то с гребло в уста, само за едното ми ти ебане! (то, не че не съм виждал и по-откачени от Янко, които са правили и по-големи циркъджилъци, само и само за да го топнат в минджиджката на някоя разлигавена Мима, ама...).
На мен, да речем, ако някоя евентуална кандидат-партньорка тръгне да ми приви такъв род "оферти" и ме замери с подобно предложение, ами направо бих се обидил и бих и препоръчал различен от мен партньор. Ами тъй де, за каква колаборация можем да говорим, при наличието на такива идиотски прищевки? Аз разбирам, да умира от глад и да няма нищо едливо освен тоя ми ти орех наоколо. Разбирам детенцето и да е на тая палма, увиснало и рискуващо да падне и разцепи черепчето си. Виж тогава - твърде вероятно е да тръгна да извършвам някакви геройства, ама само за прищявката на някаква си пикла, която ще ме гледа отдолу и ще си вика на акъла оглеждайки тълпата наоколо: Ей, гледате ли, бе капути, какво прави човека за мен? Не рунтавелка, ами и дупенце ще му бутна." - ще ме извинявате, ама...аз не съм ви Янко. Такива садистични девойки, даже ви препоръчвам, да ги държите далеч от мен. Ей ви го Янко, значи, водете му ги, той човека е с опит.
5.Описания като следното ме навеждат на мисълта, че авторът не е надскочил нивото "Писане на средношколски помагала за абстрактен онанизъм". Всичко в следния пасаж просто крещи: "Арлекин":
(цитат от текста)

Тя се държеше подобно на милосърдна сестра, а аз на страдащ грешник - повдигнах я леко, русалката обви копринените си бедра около блудното ми тяло и се оставихме на ритмичните полюшвания на океана.
 
Напра"о: Ах, недей!
6. Описания пък като следното пък направо ме вбесяват поради дискриминативните нюанси на автора отправени към нас - хората с наднормено тегло:

В края на плажа бе нагазил до колене нейният импресарио, обезпокоен някоя свирепа акула да не отнесе богатството му. А аз в този миг не се тревожех за нищо. Мислех си, че дори и да се появи някое чудовище, то ще се насочи именно към него, защото бе дебел, розовичък и апетитен на вид.
 
Нек"си: Че"й с"а, брато, "що па чудовищата да ядат загрижени импресарии, па макар и дебели, розовички и апетитни на вид, а па да оставят някакво си разгонено писателче от село Долна Секирна, Пернишко да си шиба? "Ми" к"во ти е направил човеко в края на краищата , та ще го предлагаш така, с лека ръка на разни чудовища и акули? К"во, бе?А?
7. Ето това вече пък преля чашата, да ви кажа правичката и именно заради това седнах тук да загубя близо час в писането на настоящята критика. Принципно, все се намира някоя капка дето прелива чашата и при мен беше това:

След краткия ни морски роман счетох за нужно да се отблагодаря на дамата с нещо изискано и трайно, което да й остане спомен за цял живот. И я заведох до хасиендата на Хемингуей, разположена сред буйна зеленина над океана.

Те тук вече се нервирах и си викам: Че"й с"а, бе, селчо. Кой нормален човек ще тръгне да се отблагодарява за ебане? А бе, аз ли нещо не съм у ред? Как може да си бил с някого. Взаимност, там. Искри, телесни течности, погледи, магии и разни такива тайнства...и изведнъж:Да се отблагодаря и то на ДАМАТА. А бе, Янко, как може да опорочаваш всичко с тая дума ОТБЛАГОДАРЯ пък и да добавиш това ДАМАТА? Не знам, направо...а пък и то това твойто ОТБЛАГОДАРЯВАНЕ съвсем в стил красноярский камсамолец: Дай да заведа гаджето на Братската Могила или Гроба на Незнайния войн. От една страна - пари не ще, а пък от друга - мо"е се разнежи, "начи и да ме счете за интелектуалец и да ме запомни за цял живот...или нещо такова предполагам.
8. В следния откъс пък наблюдаваме караибския вариянт на арията на Тотка от "Де оня глас...":
Но сега тук кипеше младият живот. Подадох далекогледа на обладаното от благоговение момиче и му казах да се взира дотогава в хоризонта, докато не зърне алените платна на някоя испанска фрегата, идваща отдалече да ни открие и направи щастливи. Тя се приведе над широкия прозорец, опъна късичката си поличка и аз я прихванах нежно отзад.
Поклащах я в лунния ритъм на просторната вода и от време на време я питах съзира ли нещо да се задава към нас. Не, не, още не! - шепнеше разнежената девойка, докато накрая не извика като моряк от коша на върха на мачтата: видях, видях!

Отклонение за похвала:
Да си призная честно, следващото изречение ( Така между другото е открит и град Монтевидео) ме изкефи! image
9. Вижте следния пасаж:
Когато написах последното изречение, реших, че тъкмо сега е моментът да отпия от онзи вълшебен кокосов орех, който пазех като скъпа светиня.
Значи, баламосва ни, цял разказ Янко, че брал ореха за мургавелката, а той, гледай го, мушмурока му с мушмурок си го бил донесъл в България! Па на всичко отгоре и се хвали с това.
10. Ами, прочитайки следната строфа:

Той си бе все същият и дори пазеше посвещението, надраскано с мидена черупка върху изсъхналата му кожа от прелестната ръка на девойката. То се състоеше само от една дума: ИДИОТ! Повярвайте ми, по-мило обръщение не съм получавал през целия си живот. А аз съм живял дълго и съм видял много.

Не ви ли се струва, че тоя човек си е някакъв особен род мазохист? Добре бе, Янко, щом е така копеле освен тия 10 точки, ето ти и още няколко обръщения за десерт, току виж ти станало още по-мило: КАПУТ! СЕЛЧО! ЧИКИДЖИЬО!
(ташак, бе, копеле...ти па да не го вземеш на сериозно...ама това само за обърщенията, а иначе...ами не ми хареса разказа. Честно. image) image



Гласувай:
0


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: gratzian
Категория: Забавление
Прочетен: 807862
Постинги: 2201
Коментари: 191
Гласове: 280
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930