Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.09.2017 21:33 - Пики Турай и другите 18
Автор: gratzian Категория: Забавление   
Прочетен: 257 Коментари: 0 Гласове:
1




Пики се събуди относително рано тази сутрин.Облече найлонова бяла риза, постави си най-грозната вратовръзка от своята колекция, постави си едни архаични бутониери и опакова всичко това в стария си абитюрентски си костюм. Огледа се в огледалото и задоволен от визията на демодиран гъз, какъвто той трябваше да изглежда днес затананика оная песен за смуглянката молдованка, начинание което му помагаше да влезне стопроцентово в ролята на персоната която трябваше да изиграе.
Телефонът извъня и Пики веднага вдигна слушалката:
- Ало?
- Копеле,Тони е.Обаждам ти се да те събудя, както ти обещах.
- Мерси,копеле, о аз не само че съм станал, но вече облякох униформата и съм , дето викат готов за трудови успехи.
-Ще ти трябва ли някаква помощ?
-Копеле, с това твоето кече не ставаш за тази акция, барем за първо действие, но ако се окаже, че плячката е по-голяма от очакваното, с положителност твоята атлетична фигура ще е необходима.Сега за сега, просто стой до телефона и чакай да ти се обадя.Ясно?
-Винаги готов,брато.Успех.
На слизане надолу по стълбите, той прескачаше всяко трето стъпало за късмет.На всяка етажна площадка той пък и удряше голямата зелена папка, която беше взел със себе си в гърдите си, като допълнителен суеверен маркер.Когато излезна вън усети че обличането на дебел балтон, вместо този тъп шлифер с пагончета би било по-удачния избор за сезона, но пък той никога не заменяше автентичност с комфорт.
Когато наближи предварително набелязаното и разучено предприятие Пики дори замени обичайната си матроска походка с доста по-уставна.
Още във фоайето го посрещна някаква поувяхнала лелка с етикета "секретарка" излъчван от всяко нейно движение. Тя веднага пусна дежурната за такива случаи реплика с тембър на телевизионна спикерка:
-Извинявам се, другарю,търсите ли някого?
Пики с бъстеркитонов поглед само прецеди през зъби:
-Моля, заведете ме при директора.
-Той в момента е зает, но мога да му предам кой го търси.
-Няма нужда, другарко.От вас, в момента се изисква само да ми покажете къде е неговата канцелария.
-Другарят Гешев не приема без уговорен предварително час.
-Така ли? Сега ако пък ми кажете, че вашият другар Гешев не обича да разговаря и с органите на реда, ами да взема да си ходя тогава,а?
Учтивата полуусмивка на секретарката замръзна и тя само успя да каже:
-Ей сега ще му докладвам.
-Няма нужда да се морите с това другарко.Покажете ми само къде е неговия кабинет, а Вие за да се чувствате все пак полезна по някакъв начин отменете абсолютно всички други визитации планирани за днес.
Между другото, този кок контрастира с овала на лицето Ви.По подходящо за вас би било само едно леко и загадъчно тупиране.
Секретарката придоби вид на футболист с току що показан червен картон и само посочи една врата в дъното на коридора.
-Сърдечно Ви благодаря...а...и ако във Вас спонтанно се породи желание да ми донесете кафе, аз го пия по просташки - с четири лъжички захар.
Когато Пики нахлу като цунами в кабинета
Гешев беше на телефона и с широка усмивка на лицето обясняваше някому нещо за някаква уловена риба едва ли не с големината на кита Голиат.
Той погледна пришълеца с онзи гневен поглед казващ "ти па кво искаш?"
Пики само направи един от ония жестове с показалец сочещ надолу, който всеки средноинтелигентен човек би изтълкувал като подкана за затваряне на телефон.
Гешев каза в слушалката само едно: Айде, по-късно ще ти се обадя, че в момента...след това се обърна сърдито към Пики и троснато му каза:
-Не виждате ли че съм зает в момента?
Пики направи необходимата за такива моменти дълга пауза и тихичко каза:
-Другарю Гешев, другарю Гешев, няма ли да ме поканите първо да седна, тъй като все пак ни предстои доста дълъг разговор.
-Кажете какъв Ви е проблема?
-Проблема ми? (кратка пауза) Проблемът ми? Ах, а аз бях положителен, че Вие сте този който има проблем и то доста сериозен проблем.Между другото, извинявам се за любопитството, случайно да имате някакви роднински връзки с "онзи следовател" Гешев? Аз не съм от отдела по антропология и сравнителна индентификация, но като гледам скулите Ви и долната част на ушите не мога да не повдигна вежди.
-Проблем ли?Какъв точно проблем имате предвид?
В този момент секретарката дойде и поднесе желаното кафе на Пики, опитвайки се да се задържи по-дълго и разбере за какво този човечец беше тук.
Гешев само и подвикна: Борисова, затворете вратата на излизане.
Пики шумно сръбна притворил очи и каза:
-Хубаво кафе пиете тук. Няма вкус на виетнамско.Бразилско ли е или колумбийско?
-Кажете,моля Ви,другарю, за какво става въпрос?
-Въпросът, другарю Гешев, е изключително сериозен и първо изисква от Вас пълна конфиденциалност...нещо за което ще се разпишете ето тук.
Пики подаде празен лист и химикалка на губещия самообладание директор.
-И какво да напиша тук?
-Ама Вие будалкате ли се с мен? До сега не сте ли имали срещи с наши служители?
-Не,не, не съм.
-Ами:Аз...трите имена, дата на раждане, месторождение, произход, партийна принадлежност...удостоверявам че темата и детайлите на разговора ни със следовател Кисьов...това съм аз...няма да бъдат споделени с никого.Нито в предприятието което управлявам, нито с приятели и семейство. Подпис, дата, печат.Когато сте готов, кажете за да започна.
Пики спокойно доизпи кафето си докато наблюдаваше как Гешев с разтреперени ръце пишеше и все повече и повече губеше самонадеяността с която започна разговора.Когато и печата беше ударен, той започна да забива своите пирони вжковчега на припиканото самочувствие на директора.
-Другарю Гешев, длъжен съм да Ви уведомя, че от много надежден източник на информация ние знаем, че тук, във вашето предприятие са печатани на пишуща машина позиви с противонародно и най-вече противосъветско съдържание и после размножавани на циклостил.
Не знам до каква степен сте запознат с тежестта с която нашата съдебна власт преследва този род противодържавна дейност, но на извършителят когато бъде заловен ще му бъдат предоставени доста дълги години за да осмисли деянието си, повярвайте ми.
-Ама, другарю Кисьов, Вие сигурен ли сте че са писани тук?
-Другарю Гешев, какво искате да кажете с това? Нямате доверие на органите ли или просто така да се намираме на приказка питате? Не знам дали сте запознати с факта, че всяка пишуща машина има свой уникален характер и както ние, хората можем да бъдем разпознавани по отпечатъците от пръстите ни, то така и пишущите машини могат да бъдат разпознавани по текстове написани с тях. За да бъдат подложени на професионална експертиза вашите машини ще бъдат отнесени до нашите специални лаборатории, където експертите ще определят точно което нас ни интересува.Сега от Вас искам ето на този лист да ми опишете първо всичките пишущи машини във вашето предприятие с марка, модел и инвентарен номер и второ кой от служителите Ви до коя от тях има достъп.
-Ами още сега мога да Ви кажа:Имаме две сравнително нови наши машини "Марица 11", както и една стара "Оливети"...е имаме и една допотопна ужким с марка "Мерцедес", но тя от години е счупена и бракувана...ниишщо чудно и да е отишла отдавна във "Вторични суровини".
-Пишете, пишете.За нас вербалното не е толкова важно, колкото написаното. Сега запомнете следното: За да не се усъмнят извършителите, които битуват тук при Вас, че ние сме им по дирите съобщете на персонала, че аз съм от сервиза за подръжка на пишущи машини и че от тази година е излязло постановление според което всички пишущи машини трябва да преминат през задължителен профилактичен ежегоден преглед.Ясно ли е?Тъй като Вие сте единственият човек в това предприятие, запознат със случая, ако случайно изтече някаква информация по въпроса предполагам че се досещате от кого ще търсим отговорност, а сега ми подайте телефона за да подсигуря транспортирането.
Пики набра телефона на Тони и с леден глас заговори:
-Старшина Симеонов, ти ли си? Да, Кисьов се обажда. Искам веднага, до половин час максимум една кола с цивилен номер и цивилен шофьор на тоя адрес...диктувам...ясно?Я повтори адреса...добре...и пълна дискретност.
После Пики се обърна към Гешев: Докато аз оформям тук документацията искам всичките машини максимум до половин час да бъдат изнесени на ръба на тротоара отпред. Ясно ли е?
-Да,другарю Кисьов.Разбира се. - каза Гешев бързо напускайки кабинета.
Пики тържественно извади от табакерата си една цигара, запали я бавно и пушейки отвори папката.Там той прибра двата листа подписани от Гешев. След това извади от там някакъв кочан с разписки. Скъса една от тях и я попълни с разкривен почерк:
Три пишущи машини: Две "Марица" и една Оливети взети за удостоверяване.
Накрая отвори онази тетрадка и с червен молив огради точка първа от своя план.







 



Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: gratzian
Категория: Забавление
Прочетен: 807768
Постинги: 2201
Коментари: 191
Гласове: 280
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930