Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.09.2017 00:14 - Пики Турай и другите 38
Автор: gratzian Категория: Забавление   
Прочетен: 305 Коментари: 0 Гласове:
1




Както очакваше, във Враца редник Колев беше прегледан много набързо от някакъв си второкачествен ортопед, който по-скоро приличаше на касапин. Хубавото в случая беше, че човека още като видя фокуса с изваждането на ябълката от тазобедрената става само изсумтя и му каза:
- Хммм...ще трябва да те изпратя в София.
Ами...тъй де...точно това се искаше в задачата. Всичко досега вървеше като по вода.Сега оставаше най-рискованата част, но тъй като бате Пики беше гений едва ли щеше да има кой знае какви модификации на сценария.
Когато пристигна на гара София първата му работа беше да намери градски телефон и да се обади веднага на Пики.
-Ало...аз съм Ачо. Ти направо си незаменим, бате Пики. Либретото е направо железобетон.Познай от къде ти се обаждам?...ааа...не...на перона щом пристигне дизела червен - запя той и после извика така,че намиращите се наблизо чакащи извърнаха глави - Да,да...от гарата ти се обаждам.До половин час съм в къщи.Смъквам кофража, обличам цивилките и се качвам при теб...айде до скоро.
Когато Ачо звънна на вратата и тя се отвори той направо щеше да падне от коня, дето има една дума.Пред него сякаш не стоеше бате му Пики, а самият Джон Дилинджър.Облечен в изряден раиран костюм, със снемшжнобяла риза, широки тиранти, вратовръзка в тъмнозелен маслен цвят с червени абстрактни пръски и обувки излъскани като на индийски киноартист Пики изглеждаше като слезнал от рекламен плакат за автомати Томпсън М1921.На всичкото отгоре и дежурната деголка беше заменена с мека шапка, тип Борсалино.
-А стига,бе...не мо"ем да повервам, направо. Ти банка ли ще обираш или са те цанили за главен герой в някой филм?
-Aче, а бе теб съвсем са ти промили мозъка тия фуражки.Ретро, братче - последния писък на модата.Ти "Борсалино" с Ален Делон и Белмондо не си ли гледал."Ужилването" да ти говори нещичко,а? Пол Нюмън и Робърт Ретфорд,братче.Добрутро, другарю трудовак.Е,сега, след операцията за много кратхо време ще те вкарам в час.Аз, да го еба, бех толкова време на топло и сега да те открехвам...пффф.
-Утре сутринта съм там и стискай палци номера да мине...не знам...свит ми е корема...дано не се издъня.
-А бе,я се стегни в кръста и не излагай моята школа.Ще се оправиш, как нема да се оправиш.Ти да не си от Левуново...ама ха.Следваш либретото и играта спи.Там най-големите капацитети са професор Топчев и доцент Порториков. След мене и другите двама тарикати, дето ги отворих и ги оперираха сега те са със самочувствието на световни капацитети по въпроса.От теб се иска още да си пълен гроб по въпроса и да не свткаш други, защото, както знаеш когато станат много маймуни на клона...аз те отворих, защото те чувствам като малък брат, да еба...а сега най-важното...за мене,де...твоето го знаем...я да видя колко е часа...да...след пет минути тръгваме.Само слез и си облечи нещо...ммм...малко по-така,разбираш.Аре бегай да не закъснееме, аз ще ти звънна на звънеца слизайки надолу.
Когато Пики звънна, Ачо беше вече готов.Заменил дънките с панталон и сложил някакво поло.По стълбите надолу и облече балтона си.
-Все искам да те питам, защо прескачаш някои стъпала, а други -не.
-За щастие,пич.За сполука...и не някои, ами всяко трето.Винаги когато нещо важно ми предстои го правя.
-Е,какво е толкова важно днес? И къде отиваме? Ти нищо не каза.
-След двайсе минути е най-важната среща в живота ми...може би...и те взимам за свидетел на този момент...и за кадем, де, като едно време.
Вчера, най-неочаквано се запознах...хммм...да се надявам...с бъдещата си другарка в живота и тази вечер тримата ще отпразнуваме първата ни среща.
-Вчера?Другарка в живота? А не се ебавай с мен.Ти?Нееее
-Най-сериозно ти говоря...Внимавай само сега като излезнем да не се хлъзнеш, че е заледено...та, да се върна на въпроса. Има,значи моменти в живота които са водоразделни и те те водят...ето да речем Архимед и ваната, Нютон и ябълката дето му паднала на главата...а бе ясно ти е за какво става дума.Диктува ти, един вид съдбата какво да правиш, какво да струваш и ти само климаш с глава като ония пластмасовите костенурки от панаирите и изпълняваш.
-А как се казва?
-Ами за петминутен разговор разбрах само че и викат Кети...ами значи най-вероятно да е Екатерина, но това е само предположение, както би казало Нещото.
-Кое нещо?
-Като си дойдеш у дома, след операцията ще те открехна и за него, ама тъй като вече почти стигнахме...както там при вас пише: До тук по военните въпроси!
Надниквайки през вирината той видя Кети говореща с някакъв мъж.Придърпа Ачо и му каза:
-Ето там...в дъното...с кестенявата коса, дето говори с оня вуйчо...само дискретно, де...да не се излагаме...тя и без това ще излезе след три до четири минути според часовника ми.
Минутите се оказаха в действителност петнадесет и когато Кети излезна с най-милия възможен тембър се извини:
-Ооооу...ужасно много се извинявам,че трябваше да чакаш...ммм...комай тоест...да чакате...изглежда сте заедно,нали? Приятно ми е.Кети.
-Аз съм Ачо.
-Та идва този господин от счетоводството.Някакви фактури липсвали след ревизията и тъй като когато шефката я няма, аз я замествам...та нямаше просто как...Божке,като ви гледам така издокарани като лордове, особенно някои от вас и се чувствам като Пепеляшка направо.
-Е щом се чувстваш така, айде...няма да ходим тази вечер в "Балкан", както първоначално бях предвидил, а и като гледам как тънко си облечена най-разумното решение ще е "Червено знаме" отсреща.Не готвят лошо, а и единия от салонните управители ми е съученик...е,дано той е на смяна.
Вечерта мина превъзходно.Кети дори надмина очакванията на Пики, а и Ачо адмирира вкуса му. Оказа се, че тя е чела и Пруст и Достоевски и на всичкото отгоре беше и зодия Дева.Виж от футбол не се интересуваше, но Пики беше сигурен, че в някой по-късен момент от отношенията им той ще намери начин да я пристрасти към най-вълшебната игра.


 



Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: gratzian
Категория: Забавление
Прочетен: 804036
Постинги: 2201
Коментари: 191
Гласове: 280
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031